Rainbow Six Siege
Tom Clancy’s Rainbow Six Siege egy tactical shooter videojáték, és véleményem szerint az egyik legjobb a piacon, ha eddig érdekelt a játék, és még nem vetted rá magad, hogy megvedd, akkor ez a rövid cikk esetleg segíthet a döntésben. Mivel a Uplay-en jelenleg a játék le is van árazva(megközelítőleg még 24 óráig), így még ideálisabb az alkalom a vétel mérlegelésére. Na, de térjünk a lényegre, miért is ajánlom ezt a játékot?
Alapok
Számomra a játék elsősorban a taktikai sajátosságaival lopta magát a szívembe, és olyan sok szempontból, hogy nem is tudom, hol kezdjem. Először is, két csapat küzdd egymás ellen, védők a támadók ellen, mindkét kategóriában különböző operatorok-kal (Karakterekkel) és mindegyik operatornak különböző speciális képességei, illetve egyedi fegyvereik vannak, de ha ez nem lenne elég különbség, sebességben, és páncélban is különböznek egymástól, egy 1-től 3-ig terjedő skálán. 3-as gyorsaság mellé a legkisebb páncél jár, legnagyobb páncél mellé a legkisebb sebesség, illetve a páncél méretétől függően változik a zaj mérete, melyet a karakterek mozgolódásuk során létrehoznak, mely egyáltalán nem elhanyagolandó részlet. A képességek, a fegyverek, illetve a sebesség, és páncél adottak. A fegyvereken belül lehet minimálisan változatni, jellemzően kettő maximum 3 fegyverközül választani,+ 2 féle másodlagos fegyver, illetve azokat tetszés szerint felszerelni.
Minden kör elején a védőknek 45 másodpercük van a védelmüket berendezni, megerősíteni a falakat, illetve kihelyezni a kütyüiket, csapdáikat, ez idő alatt a támadók pedig szorgosan drone-okkal felmérhetik a környezetet. Mindennek következtében, ebben a 45 másodpercben, amolyan Prophunt szerű a hangulat, mivel a védők igyekeznek megszabadulni az őket pásztázó drone-októl. És innen kezdődik a játék, melynek célja lehet egy terület elfoglalása (Secure Area), Bomba hatástalanítása, (Bomb), illetve túsz megmentése (Hostage). A játék jellemzően és logikusan Ranked (versengő módban) Jelentősen több taktikára ad lehetőséget, mivel ott a védők kiválaszthatják, mely szobákat, termeket kívánják megvédeni, és a támadók, hogy honnan szeretnének támadni, akár többen akár egyedül, külön-külön. Illetve, a profi versenyeken is apróbb, de lényeges különbségeket lehet felfedezni, de nem kívánok ennyire elveszni az apróbb részletekben, hiszen ez csak amolyan gyorstalpaló.
CS:GO vs. R6
Személy szerint, megpróbálom más játékkal összehasonlítani az R6-ot (Rainbow Sig Siege), akkor a Counter Strike Global Offensive-t választanám, mivel azt igen jól ismerem,(628 játékban töltött óra + előző verziók, R6-ban 949) illetve az összehasonlításhoz is alkalmas. Főbb különbségek: Az R6-al ellentétben, a CS:GO-ban gazdasági döntésekre van szükség, mivel a fegyvereket pénzért vásárolod, ez egyes játékosoknak lehet pozitív, illetve negatív különbség mindenesetre ez egy stratégiai különlegessége a CS:GO-nak, mely egyáltalán nem kap szerepet az R6-ban.
CS:GO-ban mindenki „egyenlő” itt nem. Nyilván ez bővebb kifejtésre szorul, CS:GO-ban minden karakter egyforma, eltérést kizárólag az általunk vásárolt felszerelések jelentenek, minden más a szerencsén és a skill-en/tudáson múlik. R6-ban, mint azt már korábban említettem, különbözők az operatorok, és egyes pályákon bizonyos operatorok nagyon jók lehetnek, más pályákon viszont nehezebb velük hatékonyan játszani. Ezáltal már az is egy taktikai döntés a meccs elején, hogy melyik operatort hozod, illetve ennek a döntésnek a meghozatalához, érdemes megkísérelni kitalálni, hogy melyik pontot kívánja megvédeni a soron lévő csapat. A rossz döntés pedig akár a kör elvesztéséhez is vezethet.
CS:GO-ban a védő csapat általában képes lefedni a pálya minden olyan részét, melyen ellenfél be tudna szivárogni, és a meccsek többségében megegyező helyen alakulnak ki a frontok, ezáltal a játék kicsit repetitívebb is. Ezzel szemben az R6- pályáinak nagy részén, lehetőséged van észrevétlenül beszivárogni az ellenfél területére, ha elég ravasz vagy hozzá, mivel képtelenség minden útvonalat tökéletesen lefedni. Röviden kifejezve, bonyolultabbak a pályák, illetve nem elfejtendő, hogy roncsolhatóak a falak, új átjárók nyithatóak.
Illetve, személyes problémám a CS:GO ranked rendszerében, hogy akár 30 kört is jelenthet egy meccs. Ami véleményem szerint túlságosan sok, ez idő alatt jelentősen csökken a koncentrációs készség, (legalábbis az enyém mindenképp) de ez érthető, mivel a gazdasági döntések kiteljesedéséhez erre szükség van, hogy legalább 16 menetet kell játszani. R6-ban ezzel szemben legszorosabb helyzetben is 9 meccsről beszélünk. (Kivéve ha a döntő kör döntetlen, de az nagyon ritka).
Ha valaki megszeretné venni a játékot a Standard edition-t ajánlom, ami most leárazva 19,99 Euro. Ezen a linken is elérhető: https://rainbow6.ubisoft.com/siege/en-us/buy/index.aspx